Csúcsformában a síszezonra


2016. február 5.

Friss, tiszta levegő, gyönyörű hó, napsütés – síelés közben ezeket mind élvezhetjük. Bár kezdő síelőként úgy tűnhet, hogy sílécen vagy snowboardon siklani a havas lejtőkön nem akkora ördöngösség, ahhoz, hogy baleset nélkül ússzuk meg a téli kikapcsolódást, nem árt fizikailag is felkészülnünk. 

Csúcsformában a síszezonra - K&H direktbiztosítás

 

Speciális mozgásformák, síszimulátorok, személyi edzők és biztos módszerek egész garmadája áll a síelők rendelkezésére, ahhoz, hogy felkészüljenek a szezonra. Az óvatosságra szükség is van, hiszen a komoly balesetek elkerüléséhez nemcsak a síelés szabályaival kell tisztában lennünk, de az is fontos, hogy a megfelelő gyakorlatokkal a testünk is felkészüljön. Síelés közben ugyanis a medence, a láb- és combizmok intenzív igénybevételnek vannak kitéve, ezért érdemes ezekre figyelmet fordítani még a síelés előtt. Egy-egy technikai hiba pedig jó esetben csak izomlázat, rossz esetben könnyen balesetet is okozhat.

 

Mit tehetünk?

A sífitnesz órákon síszimulátor gépekkel megkezdhetjük a felkészülést hetekkel a síelés előtt. Ezeknek a gépeknek az előnye, hogy pontosan azt a mozgást gyakorolhatjuk, amit a pályán is végezni fogunk. A síaerobik ugyanezt a mozgást imitálja csak éppen gépek nélkül. A sielok.hu szakportál szerint jól átmozgat TRX, crosscore és redcord edzés is, és kifejezetten ajánlottak a síelni vágyóknak. A csoportos órák mellett hasonlóképpen jó megoldás, ha személyi edző segítségét választjuk, aki kondíciónknak és a végezni kívánt mozgásnak megfelelően állít össze egy edzéstervet.

 

Milyen a jó edzés?

  • A sielok.hu oldal arra hívja fel a figyelmet, hogy az edzés során a legfontosabb alapelv a fokozatosság. Tehát úgy vágjunk neki az edzésnek, hogy vegyük figyelembe a pillanatnyi kondinkat, terhelhetőségünket.
  • Mivel a síelés változatos igénybevételt jelent, az edzésünknek is sokoldalúnak kell lennie: szerepeljenek állóképességet, lábizmot, gyorsaságot, hajlékonyságot, egyensúlyt, és izomerőt megcélzó gyakorlatok.
  • A szakportál szerint fontos, hogy az állóképességet fejlesztő és a lábizom-erősítő gyakorlatok tegyék ki a legnagyobb részt, a maradék időben pedig a gyorsaságon, hajlékonyságon, egyensúly javításán dolgozzunk.
  • Ahogy egyre jobban felkészültek leszünk, érdemes az edzésszámot is fokozatosan növelni!
  • Fontos, hogy hiába edzettünk hetekkel a síelés előtt, ez nem helyettesítheti a bemelegítést, amit minden siklás előtt meg kell ejteni.

 

Online edzés

Ha inkább otthon szeretnénk felkészülni a síelésre, online videók és appok állnak rendelkezésünkre. Érdemes megnézni Lindsey Vonn, olimpiai bajnok alpesi síző edzését (https://www.youtube.com/results?search_query=Lindsey+Vonn+training+tips), vagy a FitnessBlender oldal kifejezetten síelés előtti tréningre kifejlesztett videóját (https://www.youtube.com/watch?v=pKnP88kWTKA). A SkiFit applikáció segítségével pedig az okostelefonunra kapjuk meg a különböző edzésterveket, jótanácsokat (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.befitapps.skifit0).

 

K&H utasbiztosítás kalkulátor

nap

K&H útitárs alkalmazás

Töltsd le az ingyenes K&H útitárs alkalmazást.
Segélyhívás, kárbejelentés, utasbiztosítás kötés és hasznos dolgok egyben.

Google play
részletek
App store
részletek