biztonságban a szállodában

2017. február 17.
Utazáskor nem árt a saját biztonságunk mellett értékeinkre is ügyelni: sokan utazunk laptoppal, fényképezőgéppel, mobiltelefonnal felszerelkezve, ezek pedig komoly értékek. Néhány óvintézkedés betartásával sok fejfájástól kímélhetjük meg magunkat.

biztonságban a szállodában

(kép forrása: pixabay)

Manapság már a nyaralás során sem maradhat otthon okostelefonunk, tabletünk vagy éppen laptopunk. Ezen kívül gondoskodnunk kell költőpénzről, különböző alkalmakhoz illő ruházatról, esetleg ékszerekről, és okmányokról is. Lássuk, mit tehetünk értékeink védelmében!

tippek a baj megelőzéséhez

  • az ajtónyitó kártyát vagy kulcsot soha ne hagyjuk őrizetlenül, még reggelizés vagy éppen napozás közben sem
  • értékeinket ne tévesszük szem elől. Hiába vagyunk egy szállodában, a kamerát vagy laptopot a parton hagyni nem okos dolog.
  • a konzuli szolgálat ajánlása szerint értékeinket – ha van rá lehetőség – széfben vagy zárható fiókban helyezzük el
  • ugyanez vonatkozik útlevelünkre – erről és többi okmányunkról is készítsünk fénymásolatot
  • a „takarítást kérek” tábla jelezheti, hogy nem tartózkodunk a szobában, míg a „kérem, ne zavarjanak!” táblával félrevezethetjük a tolvajokat. Takarítást pedig kérhetünk a recepción is.
  • a tolvajok általában azt viszik el, amit rögtön meglátnak, ezért értékesebb tárgyainkat rejtsük el, és ne hagyjuk elöl
  • ritkábban használt értéktárgyainkat a szálloda értékmegőrzőjében tároljuk
  • ha mégis megtörtént a baj, azonnal jelezzük az esetet a recepción

mire terjed ki a poggyászbiztosítás?

Értékeinket akkor tudjuk a legnagyobb biztonságban, ha biztosítást is kötöttünk. A biztosítás kiterjed a biztosított Magyarország területéről magával vitt útipoggyászának, ruházatának külföldön történt:

  • ellopására, elrablására,
  • személyi sérülésből eredő rongálódására, megsemmisülésére (a személyi sérülés tényét a külföldön ellátó orvossal, intézménnyel igazoltatni kell),
  • természeti erők által okozott sérülésére, megsemmisülésére,
  • légi-, hajó vagy busztársaság általi nem vagy hiányosan történő visszaszolgáltatásra, ha az érintett társaság által nyújtott kártérítés összeg nem fedezi a biztosított teljes kárigényét

A poggyászkárt lopás és rablás esetén az illetékes rendőrségnél vagy más hatóságnál minden esetben haladéktalanul be kell jelenteni, illetve a káresemény körülményeitől függően közlekedési szervnél vagy a szállodánál is. Az esemény körülményeiről jegyzőkönyv felvételét, az esetleges eljárás eredményéről határozatot kell kérni. A jegyzőkönyvben fel kell sorolni tételesen a károsodást, az ellopott poggyász- és ruhaféleségeket, a kárt pedig összegszerűen is meg kell jelölni.

Válaszd utazásod mellé a K&H utasbiztosítást, amit kényelmesen online, pár perc alatt megköthetsz! Tudj meg többet!

K&H utasbiztosítás