A többi autós a gond


2016. március 16.

A többi autós által okozott károktól még mindig, attól, hogy magunk okozunk kárt másoknak, már nem tartunk annyira – derült ki a K&H biztos jövő indexének negyedik negyedéves adataiból. Bár a közlekedésbiztonságot még mindig nem látjuk túl pozitívan, a hazai közbiztonság javulásában már egyre többen bízunk. 

összetört autó - Kch direktbiztosításAnyagi helyzet megítélése, közbiztonság alakulása, közlekedési és utazási kockázatok – a biztonságérzettel kapcsolatos várakozásokat méri fel a K&H biztos jövő indexe. Az 500 fő megkérdezésével végzett felmérés alapján készült mutató a negyedik negyedévben 2,4 ponton áll a mínusz 50-tól plusz 50-ig terjedő skálán.

 

 

még mindig másoktól tartunk

 

2015 negyedik negyedévében a kutatás szerint a legtöbben még mindig attól tartunk, hogy egy másik autós okoz sérülést a járművünkben, míg mindössze 13 százalékunk számol azzal, hogy akár mi is okozhatunk kárt egy másik autósnak. A jármű feltörése 22 százalékkal a második – igaz, az autó feltörését nagyon valószínűnek tartók aránya 28 százalékról csökkent erre a szintre -, míg a lopás 20 százalékkal a harmadik helyre szorult. Mind a lopást, mind pedig a feltörést a nők tartják valószínűbbnek. A jármű magyarországi lerobbanása holtversenyben szintén a harmadik helyen áll, míg a saját hibából megsérült jármű a negyedik, a totálkáros jármű az ötödik, a másoknak okozott kár a hatodik helyen áll a gépjárművekkel kapcsolatos félelmeink ranglistáján. Utolsó helyre a jármű külföldön való lerobbanása szorult.

 

 

                                                                                                     nem számítunk javulásra

 

biciklik közúton - K&H direktbiztosításAz autósok közlekedési kultúrájának javulására a negyedik negyedévben is mindössze 18 százalékunk számít, és a kerékpáros kultúra megítélése sem javult számottevően. 53 százalék még mindig úgy gondolja, hogy a helyzet egyáltalán nem fog javulni, és hasonlóan pesszimisták vagyunk a biciklistákat illetően is, bár itt 52-ről 46 százalékra csökkent a jövőt komoran látók aránya.

Hasonlóan a baleseti statisztikák javulásával sem igazán számolunk. A KSH adatai szerint például a közúti balesetek száma 2004 és 2012 között lényegesen csökkent, 2014-ben körülbelül 16 ezer közúti közlekedési baleset történt az országban, míg 2015-ben közel 16 400 ilyen baleset volt. Ennek ellenére javulásban a kutatás szerint mindössze 22 százalékunk bízik.

 

 

pozitívabb fényben a hazai közbiztonság

 

Családi vakáció, hosszú hétvégék – biztonságérzetünk nagyban meghatározza azt, hogy hol tervezünk kikapcsolódni.

A kutatásból kiderül, hogy a tavaly novemberi párizsi merényletek, és az európai nagyvárosokat ért terrorfenyegetések hatására az előző negyedévben Nyugat-Európa közbiztonságát sokkal kedvezőbbnek tartottuk. Év végére azonban fordult a kocka: a magyar közbiztonság megítélése javult, míg Nyugat-Európáé romlott. Bár a többségünk továbbra is pesszimista - 43 százalék szerint egyáltalán nem várható javulás sem 1, sem pedig 5 éves időtávon -, egyre többen bizakodunk. Megduplázódott (11-ről 22 százalékra nőtt) azok aránya, akik úgy vélik, a hazai közbiztonság javul a következő évben, míg 16-ról 25 százalékra emelkedett azoké, akiknek ez a véleménye 5 éves távlatban is. Ezzel szemben Nyugat-Európa esetében 1 éves távlatban 18-ról 16 százalékra, míg 5 éves távlatban 32-ről 19 százalékra esett vissza a bizakodó vélemények aránya. Érdekes módon Közép-Kelet-Európa megítélése nem változott. 

K&H casco biztosítás kalkulátor