durva adatok a balesetveszélyes sofőrökről


2016. május 28.

Bár a kötelező felelősségbiztosítással rendelkező autósok túlnyomó része a bonus kategóriába tartozik a K&H Biztosítónál, a kgfb-s autósok mindössze 1 százalékát adó malus kategóriába tartozó autósok arányaiban sokkal nagyobb kárt okoznak. 

A magyarországi kötelező felelősségbiztosítás (kgfb) történetével közel egy idős az úgynevezett bonus-malus rendszer, amelynek lényege, hogy a balesetmentesen közlekedő autós a legmagasabb besorolás eléréséig évről évre kedvezőbb besorolásba kerül, amely a balesetet okozó sofőrökhöz képest kedvezőbb biztosítási díjat eredményez.

 

A K&H Biztosítónál a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelek 83 százaléka tartozik a bonus kategóriába, és mindössze 1 százalékuk kapott malus besorolást (a fennmaradó 16 százalék A0-ás kategóriába került, ők azok például, akik első alkalommal kötnek kgfb-t). A Biztosító tavaly összesen 10,6 milliárd forint kárösszeget fizetett a kgfb-s ügyfelek által okozott károkra, ezen belül a malusos kategóriába sorolt sofőrökre eső kárösszeg megközelítette az 570 millió forintot.

 

ötször annyi

Az arányokat nézve ez azt jelenti, hogy a teljes ügyfélállomány alapján a malusos sofőrökre jutó kárösszegnek 106 millió forintnak kellett volna lennie, ezzel szemben ennek több mint az ötszörösét produkálták a tavalyi adatok szerint. 2015-ben jelentősen - 36 százalékkal - több mint 25 ezerre nőtt a káresetek száma 2014-hez képest, emellett a kifizetett teljes kárösszeg 42 százalékkal 10,6 milliárd forintra nőtt. Így az egy káreseményre jutó átlagos kárösszeg közel 420 ezer forint volt tavaly, ami 4,3 százalékos emelkedésnek felel meg.

 

Törött autó - K&H direktbiztosítástöbben vagyunk az utakon

A növekvő káresetszám és a teljes kárösszeg növekedése azzal magyarázható, hogy nőttek a forgalomba helyezések, emiatt több autó van az utakon, másrészt pedig az olcsóbb üzemanyagok miatt is nőtt a közlekedésben részt vevő autósok, autók száma. Ennek pedig sajnos természetes velejárója a balesetek számának növekedése is.

 

mit tehetünk?

A nagyobb rutinnal vezető autósok hajlamosak kevésbé figyelni vezetés közben, azonban fontos, hogy mindig a legnagyobb körültekintés mellett közlekedjünk.

 

 

  • Utazás előtt rendszeresen ellenőrizzük a fék- és hűtőfolyadék szintjét és az ablaktörlők állapotát.
  • Esőben, csúszós útón fokozottan figyeljünk arra, hogy tartsuk a követési távolságot.
  • Éjszakai vezetés során hagyjunk időt arra, hogy a szemünk hozzászokjon a sötéthez.
  • Hosszabb utak alkalmával tartsunk rendszeresen pihenőt, gondoskodjunk a folyadékpótlásról.
  • Ha friss jogosítvánnyal rendelkezünk, és bizonytalannak érezzük magunkat, kérjünk meg egy rutinos vezetőt, hogy üljön be mellénk.
  • Ne rántsuk el hirtelen a kormányt, és mindig időben jelezzük, ha sávot szeretnénk váltani.
  • Időről-időre frissítsük fel a kresz-tudásunkat.
  • Mindig kössük be magunkat, és erre figyelmeztessük a velünk egy autóban utazókat is.
  • Ne zavarjuk a sofőrt vezetés közben, hagyjuk koncentrálni.
  • Bármilyen banálisnak hangzik, mindig tartsuk be a közlekedési szabályokat, és ne lépjük túl a sebességhatárt. A legfontosabb az, hogy épségben érkezzünk meg. 

K&H casco biztosítás kalkulátor